הטור ליום ראשון: מנכ"ל אחר יקטוף את הפירות של הגאון הינקי / מנחם לס

כשפילדלפיה פיטרה את סם הינקי, כולם – חוץ ממני – אמרו "הגיע הזמן". האשימו אותו שכל ה-"PROCESS"  היה שגוי והזוי מתחילה, וכל התיאוריות שלו נפלו על פניהן.

אתם רוצים לראות מי כאן באתר קבר את הינקי ומעשיו?

כולם כאן: http://www.hoops.co.il/?p=65029

(אני לא ביניהם)

עכשיו ג'רי קולנג'לו – שטיפש הוא לא – הבין את הגאוניות של סם הינקי, אבל הוא גם ידע – כפי שאני יודע – שהגאוניות של הינקי לא תישא פירותיה עד 2018-19. עד אז כולם ישכחו את הינקי, ובריאן קולנג'לו יזכה בכל התשבוחות!

וכל רפי ההבנה כאן באתר (ובכל רחבי העולם) שלעגו על הינקי לפני שלושה ימים יבינו בעוד שנתיים-שלוש את מה שהינקי ניסה לבנות, ולא נתנו לו להשלים.

היום היה לי יום חופשי (כמובן הטלוויזיה מכוונת על 'המסטרס' בגולף כבר מ-2 אחה"צ) והחלטתי לעבור על כל מה שסם הינקי עשה, ולראות אם הוא היה באמת כשלון.

לפני שעושים זאת עלינו לזכור שפילדלפיה היתה על הפנים לפי שהוא הגיע. הם היו בתחתית הטבלה ב-2012-13 כשטוני דילאו – המנכ"ל שקדם לסם הינקי –עשה טריידים הזויים שהביאו את ניק יאנג, דורל רייט, קוויים בראון, ורויאל אייבי, והחתים שוב את ספנסר האוז, והוא עשה טרייד שהביא את אנדרו ביינום וג'ייסון ריצ'רדסון, עבור אנדרה איגודלה, ניקולה ווצ'צ'יק, ומוריס הארקלס.

את התרומה של אנדרו ביינום לפילדלפיה אתם יודעים. במילים אחרות המנכ"ל הקודם ניקה את הקבוצה כששני השחקנים הטובים היחידים שנשארו שם היו דרו הולידיי ות'דיוס יאנג.

לקבוצה הזאת הגיע סם הינקי.

הוא התחיל בהצערת הקבוצה. אתם תקראו לזה 'טנקינג'. הסיקסרס לא היו טובים מספיק לעשות טנקינג. הם פשוט הפסידו כי היו קבוצה חלשה מאד, ומה שנכון הוא שלסם הינקי זה לא היה איכפת כי הוא החליט להקים קבוצה חדשה מהטפחות.

מה היתה (והיא) הבעייה של הינקי?

הוא לא משדר את תוכניותיו ולא רץ למדיה להסביר את צעדיו. זאת היתה שגיאה כי כולם התחילו לחשוב עליו כסנוב, בעוד הוא למעשה טיפוס מאד אינטרוברטי וביישן.

הוא עשה בשקט מה שמעט מאד אנשים הבינו. וכמובן שככל שפילדלפיה ניכשלה יותר, עתונאים ואנשי מדיה צמאי-דם אהבו יותר לעלות עליו, ועתה כשהוא פוטר, כולם יצאו במחולות – – "לא הזהרנו?…" ו-"לא אמרנו?…", אז "זהו, הבלוף התגלה…הוא לא יותר מ-CON MAN שעבד על כולם!…".

בואו ניתן מבט בדברים שהוא עשה:

*הדבר הראשון היה טרייד של דרו הולידיי ובחירת דראפט 42 עבור נרלנס נואל, ובחירת סיבוב ראשון של הפליקנס ב-2014.

*בדראפט של 2014 הוא השתמש בבחירה השלישית של פיללפיה לבחור בג'ואל אמביד, ובבחירה שהוא קיבל מהפליקנס של 2014 הוא בחר באלפריד פייטון, אבל מיד עשה טרייד עם אורלנדו – פייטון עבור דריו סאריק – כי הוא ידע שהוא בוחר במייקל קרטר-ויליאמס בבחירה 11 של אותו דראפט שהוא העדיף על אלפריד פייטון.

(שתי הערות: שמעתי דברים טובים מאד על דריו סאריק, ואני מעדיף את מייקל קרטר-ויליאמס על אלפריד פייטון).

*בסיבוב השני של הדראפט הוא בחר ב-קייג'יי מקדניאלס וג'ראמי גראנט!

*ב-OFF SEASON  של 2014 הוא עשה טרייד של ת'דיוס יאנג עבור אלכס שבד לוק מבה מאוט, ובחירת דראפט ראשונה של מיאמי ב-2015.

*במשך 2014 הוא החתים את כריס קובינגטון.

*בתקופת הטריידים של 2015 הינקי עשה טרייד של מייקל קרטר-ויליאמס וקייג'יי מקדניאלס עבור ג'בל מגי, אייזיה כנען, ו-3 בחירות דראפט, שאחת מהן היא 'הבחירה המוגנת' של הלייקרס של 2015-16.

*בדראפט של 2015 הינקי בחר בג'היל אוקפור בבחירה השלישית – הוא החמיץ את כריסטפאס פורזינגיס, (אבל רק אחד הסקאוטים של הניקס ידע בדיוק מי ומה הוא והצליח לשכנע את פיל ג'קסון, כשכולם בקושי ידעו עליו).

*ואז הוא שלח את הבחירה ה-47 שלו ארטוראס גודייטיס, ובחירה 60 (לוקה מיטרוביץ') לסקרמנטו קינגס עבור ניק סטראוס, קרל לנדרי, וג'ייסון ת'ומפסון, ובחירת הקינגס בסיבוב הראשון של 2018.

*הדיווחים האחרונים על אמביד הם שהניתוח השני עבר בהצלחה, והוא החל לרוץ ולנתר, והוא 'מרגיש מצויין'. זה שחקן של 2.14 מ' שעלול עוד לפוצץ את הליגה בעונה הבאה.

*דריו סאריק בוא פאור פורוורד בן 21, גובה 2.11 מ' המשחק העונה בטורקיה והוא אחד הטובים בליגה הטורקית.

ג'היל אוקפור (2.11 מ') עבר ניתוח מיניסקוס והוא חזר להתאמן ויהיה מוכן לעונת 2016-17.

*נרלנס נואל (2.12) השתפר מאד ככל שהעונה התקדמה.

מה יש לפילדלפיה:

1. לפילדלפיה ישנם את אמביד, סאריק, אוקפור, ונואל. ארבעה ענקים צעירים שעדיין א הראו מאומה מהפוטנציאל שלהם.

2. לפילדלפיה ישנן בחירות דראפט שלא היו לאף קבוצה בהסטוריה:

2016: Four 1st-round picks, one 2nd-round pick

  • Own 1st-round pick
  • Los Angeles Lakers 1st-round pick (top-3 protected)
  • Miami Heat 1st-round pick (top-10 protected)
  • Oklahoma City Thunder 1st-round pick (lottery-protected)
  • Denver Nuggets 2nd-round pick

2017: One 1st-round pick, one 2nd-round pick

  • Own 1st-round pick
  • Own 2nd-round pick

2018: One 1st-round pick, three 2nd-round picks

  • Own 1st-round pick
  • Own 2nd-round pick
  • Brooklyn Nets or Cleveland Cavaliers 2nd-round pick (the 76ers will receive the better of the two)
  • Los Angeles Clippers or New York Knicks 2nd-round pick (the 76ers will receive the better of the two)

2019: One 1st-round pick, three 2nd-round picks

  • Own 1st-round pick
  • Own 2nd-round pick
  • New York Knicks 2nd-round pick
  • Milwaukee Bucks or Sacramento Kings 2nd-round pick (the 76ers will receive the better of the two)

2020: One 1st-round pick, three 2nd-round picks

  • Own 1st-round pick
  • Own 2nd-round pick
  • Brooklyn Nets 2nd-round draft pick
  • New York Knicks 2nd-round draft pick

2021: One 1st-round pick, two 2nd-round picks

  • Own 1st-round pick
  • Own 2nd-round pick
  • New York Knicks 2nd-round draft pick

Other notable assets:

  • Future 1st-round draft pick from the Sacramento Kings (top-10 protected)
  • Dario Saric (2014 1st-round pick who is playing overseas)
  • The right two swap 1st-round picks with the Kings in two more drafts

3. לפילדלפיה יש יותר כסף תחת תקרת השכר מאשר ל-26 קבוצות  בליגה

NBA Salaries

TEAM 2015/16 2016/17 2017/18 2018/19 2019/20 2020/21
1. Cleveland $108,291,640 $86,873,096 $56,800,341 $52,599,824 $44,134,830 $0
2. LA Clippers $97,019,321 $82,915,900 $71,914,401 $24,119,025 $0 $0
3. Oklahoma City $96,680,659 $66,945,444 $22,550,676 $23,618,514 $5,333,500 $0
4. Golden State $93,631,286 $74,232,644 $34,226,150 $36,458,290 $18,539,130 $0
5. Brooklyn $87,967,758 $58,605,830 $35,563,698 $13,764,045 $0 $0
6. San Antonio $87,832,839 $62,419,415 $44,321,751 $30,099,188 $21,329,750 $0
7. Chicago $87,073,838 $73,486,594 $18,696,918 $19,841,627 $19,841,627 $0
8. Houston $86,295,943 $65,220,103 $21,582,880 $0 $0 $0
9. Detroit $85,828,165 $73,605,356 $43,500,000 $37,218,478 $18,086,956 $0
10. Miami $85,716,257 $48,008,675 $48,311,015 $44,946,895 $19,217,900 $0
11. Memphis $83,112,398 $48,890,852 $28,598,110 $24,119,025 $25,595,700 $0
12. Washington $83,055,155 $45,557,059 $37,566,640 $39,976,843 $0 $0
13. New Orleans $82,424,169 $64,916,083 $45,304,528 $40,886,248 $37,637,909 $27,231,426
14. Boston $77,132,653 $27,685,220 $15,070,383 $0 $0 $0
15. Charlotte $76,860,006 $41,066,018 $31,021,175 $25,000,000 $13,000,000 $0
16. Dallas $75,397,067 $58,636,602 $21,788,075 $22,333,363 $0 $0
17. New York $74,237,021 $69,015,528 $44,119,760 $46,542,140 $0 $0
18. Milwaukee $73,843,541 $52,444,024 $36,984,176 $13,000,000 $13,000,000 $0
19. Minnesota $72,287,243 $63,600,641 $29,650,000 $14,800,000 $0 $0
20. LA Lakers $72,169,259 $23,126,154 $12,668,667 $0 $0 $0
21. Atlanta $71,661,760 $52,426,293 $21,472,408 $0 $0 $0
22. Indiana $71,605,233 $57,482,574 $43,397,333 $32,190,500 $0 $0
23. Toronto $71,337,189 $72,085,589 $49,890,675 $39,884,326 $17,617,976 $0
24. Phoenix $70,095,365 $60,146,240 $41,118,750 $43,216,250 $15,643,750 $0
25. Denver $69,889,760 $43,484,217 $34,624,585 $26,564,607 $0 $0
26. Sacramento $69,111,373 $63,303,330 $46,046,657 $8,739,500 $0 $0
27. Philadelphia $64,521,446 $26,762,657 $1,087,745 $0 $0 $0
28. Orlando $63,199,651 $35,527,840 $17,250,000 $12,750,000 $0 $0
29. Utah $63,083,332 $57,016,455 $40,346,962 $11,286,515 $0 $0
30. Portland $53,017,826 $23,467,557 $6,352,531 $0 $0 $0

 

המסקנה: סם הינקי בנה בפילדלפיה פוטנציאל אדיר לקבוצה מצויינת תוך שנתיים-שלוש. ג'רי קולנג'לו יודע זאת אז הוא פיטר אותו והביא את בנו בריאן להיות המנכ"ל שיקטוף את הפרות של העצים שהינקי נטע..

כשפילדלפיה תהפוך לכוח אדיר כולם כבר ישכחו את הינקי, ובריאן קולנג'לו ואביו הממזר יזכו בכל הכותרות.

הם יזכו במה שהגאוניות של סם הינקי יצרה, אבל לא נתנו לו להשלים את היצירה!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
56 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דיאנדרה ג'ורדן האשכנזי
דיאנדרה ג'ורדן האשכנזי
8 years ago

טור מצויין , אני לא רואה את פילי מתקדמים בלי לעשות טרייד על אחד מן הסנטרים .

רועי ויינברג
Admin

1+

לדעתי הם תכננו לבחור את ראסל והלייקרס הפתיעו אותם, אבל הם עשו טעות שבחרו באוקפור. טרייד שלו עכשיו על די-לו יהיה מצויין לשני הצדדים.

נ.ב-כינוי אדיר

א.ב
א.ב
8 years ago

טפחות= קורות הגג
רצה לבנות נהמסד ועד הטפחות ולא מהטפחות.

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago
Reply to  א.ב

הי, גיא!
(תודה)

Ddd
Ddd
8 years ago

קפיטליזם במייטבו

Berch
Berch
8 years ago

ככה עושים את זה נכון 🙂

אחד העם
אחד העם
8 years ago

מצד שני בכל שלב שבו היה נראה שיש בסיס ובוא נתקדם הוא החליף את הבסיס תמורת עוד בחירות דראפט. טם הוא היה יכול הוא היה מחזיק קבוצה שיש בה רק בחירות דראפט שזה אולי גאוני אבל קצת תקוע בקונספציה של "ההווה חייב להיהרס בשביל העתיד"
יש בכל הליגה 3 אנשים שיש להם תכניות גדולות: סם הינקי, פיל ג'קסון וk700 (שחייב לנו פוסט מ2013 על הגאונות של גיני באס ומה שהיא בנתה בלייקרס)
תכלס יכול להיות שכולנו נסגוד להינקי עוד שנתיים.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
8 years ago
Reply to  אחד העם

או ל-k-700

אחד העם
אחד העם
8 years ago

חחח

נזיר הנשמה
נזיר הנשמה
8 years ago

זו שיטה טובה לגדל עצי זית , או לחדש פרדס. מביאים זרעים חדשים ויש תוצרת למופת.
כשנוטעים עץ זית , יודעים שטיםול סביר יביא לתוצאות ברורות וצפויות.
עץ זית הוא לא אובייקט לבידור, יעודו לממש צורך בסיסי שלנו.
כדורסל זה כן אובייקט בידורי במיוחד ה נ ב א . כשאני צופה במשחק אני רוצה לראות תחרות, אין לי ענין לצפות בנסויי מעבדה.
הינקי מכריח אותנו ואת אוהדי פילי האומללים, לצפות לאורך שנים בקבוצה עלובה. אני לא אקנה כרטיס בשביל לראות פוטנציאל. אני אקנה בשביל לראות את לברון, קארי, ווסטברוק.
השיטה הזו טובה רק על הנייר , היא כל הזמן נכשלת. אין שום אלופה לפחות בעשרים השנה האחרונות שנבנתה רק מדראפט.
מה לעשות שקבוצה טובה זה הרבה מאוד מרכיב של מזל. אםשר לתכנן כמה שרוצים. אתה מקבל שחקנים כמו לברון, דוראנט , או קארי במזל. מי חשב שבחירה של קארי במקום 7 בדראפט תניב שחקן לאליפות.
אי אפשר גם לתכנן מראש, אתה עלול לבחור בשחקן כמו דריק וויליאמס בבחירה שניה , ובאדם מוריסון בחירה שלישית . כי זה לא זרעים של עץ זית, זה בני אנוש.
הערה מייקל קרטר וויליאמס כבר שיחק בפילי כאשר נבחר אלפריד פייטון. כעבור כמה חודשים הוא הועבר בטרייד. אין לפילי היום לא את ויליאמס ולא את פייטון.
את יאנג הוא החליף עבור שחקנים שכבר לא משחקים בפילי.קרטר וויליאמס כנ"ל. יקבל בחירה עתידית ,מי ערב שהבחירה צהיה עליונה על ווליאמס, שחקן מוכשר שכבר היה לו ביד.
כל מה שיש לפילי ערימה של סנטרים. מין בייגלה עם חור ענק. וערימת בחירות דראפט חלקן סיבוב שני, חלקן בטווח 10-25.
קולנגלו צריך לעבוד מאוד קשה , כדי להתיר את הפלונטר שהינקי יצר.
הינקי היה יכול להיות מוכשר כשף, כארכיטקט. בניגוד לבלוף של מוריי יש לו ראש על הכתפיים, והמון אומץ לב.
הבעיה הכישורים שלו הופנו לענף הלא נכון.
החתים את קובינגטון , נו באמת ביג דיל.אפשר לחשוב שהחתים את למרקוס אלדריג.

דובי
דובי
8 years ago

ג"ס הנוכחית מבוססת על בחירות דראפט מחוזקות בוותיקים.

יאיר זעפרני
8 years ago
Reply to  דובי

הווריירס נבנו מהדראפט אבל לא מהבחירות גבוהות בו. מצד אחד זה יותר מדהים, מצד שני פחות טנקינג

אחד העם
אחד העם
8 years ago

אמביד אוקפור ונואל בקבוצה אחת זה משהו שנועד בוודאות לטרייד.

אסף
אסף
8 years ago
Reply to  אחד העם

רק להזכיר אמביד מסתמן יותר כגרג אודן הבא מאשר שחקן כדורסל כרגע
בטח לא משהו שאפשר לחגוג עליו או להכתיר כהצלחה.

אחד העם
אחד העם
8 years ago

ואגב חייבים להזכיר את הטורים המופתיים של רפי יצחק בנושא.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
8 years ago
Reply to  אחד העם

1+

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
8 years ago

פירות הביאושים שזרע הינקי עוד יסריחו את השדה שנים רבות.
לקח נחלה ותיקה והפך אותה לחירייה

גור גולן
גור גולן
8 years ago

+1

Smiley
Smiley
8 years ago

אם כל הכבוד לאמביד, הבנאדם עדיין לא הראה איך הוא משחק בליגה של הגדולים. אוקאפור לעומתו, הראה פוטנציאל יפה, אבל לא כזה שמפיל מהרגליים (כשרוני רק בצד אחד של המגרש).
לכן אני מאמין שיחפשו קונים לאוקאפור, במיוחד שפוטמציאלית אמביד הוא "מפלצת"…
הקו הקדמי שלהם די מסודר, הבעיה שזאת (כרגע) ליגה של גארדים ושם הם רחוקים שנות אור מהממוצע של הליגה.
קי ג'י מקדניאלס זאת תעלומה בעיני למה שלחו אותו בטרייד (וגם ביוסטון הוא לא מקבל דקות רבות) כי הוא הראה כשרון יפה.

יוסי
יוסי
8 years ago

הינקי לא השיג כלום ב 3שנים האלה , קודם כל השיטה הוכחה כלא מועילה הטנקינג לא הביא זכייה בבחירה הראשונה , שלוש שנים שלוש סנטרים שלכולם סימני שאלה ,אמביד פצוע שנתיים כרגע נראה כמו אודן נואל הראה ניצוצות ואז נעלם אותו דבר אוקופור , השיבוץ שלהם נראה גם כלא נכון היה עדיף לשחק עם נואל סנטר ואוקופור פאור הערך הספורטיבי של הקבוצה בתחתית אין להם שום החתמה טובה שתיצור בסיס כלשהוא , ויתור על מקדאנילס היה מיותר יכלו להרוויח שחקן טוב מאוד .
הינקי עשה 2 מהלכים נכונים בלבד הטרייד של הולדי וזה רק בגלל שהוא ידע שיש לו פציעה רצינית ולא גילה והטרייד של קרטר ויליאמס שהוא פלופ

יוסי
יוסי
8 years ago

תיקון לכתבה קרטר וילאמס נבחר שנה לפני פייטון

Ish
Ish
8 years ago

מנחם, קראת את המכתב של הינקי?

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
8 years ago
Reply to  Ish

אתה יכול למסור את עיקריו?

Ish
Ish
8 years ago

אין עיקרים. זה מסוג הדברים שאתה צריך לחוות במלואו כדי שיהיה לך מושג במה מדובר. נראה לי שגם כל מי שיקרא יצא מזה עם תגובות שונות. קצת כמו עם התגובות של אנשים ל"אישיות" של לברון.

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago
Reply to  Ish

את המכתב לא קראתי אבל קראתי מה כתבו על המכתב

Ish
Ish
8 years ago
Reply to  מנחם לס

תקרא, זה ישנה לך את הפרספקטיבה.

א.ב
א.ב
8 years ago

הינקי כשל. למה לדעתי הוא כשלון:
1. 6 שנים כדי לבנות בסיס של קבוצה טובה (2014-2019)? הרבה יותר מדי. זה אומר דרך של 8-9 שנים כדי להגיע להישג, יש בדרך כל הרבה אי ודאות שהסיכוי אפסי.
2. הכל עדיין באוויר, בחירות דראפט ופוטנציאל. ציפורים על העץ.
3. דופק את האוהדים הרבה יותר מדי זמן בלי תחרות ובלי כדורסל.
4. הורס את האופי של המועדון, אין שם אף אחד שיודע איך מנצחים, קשה לשקם דבר כזה.

א.ב
א.ב
8 years ago
Reply to  א.ב

5. מגיע עם מקום בתקרה לעונות שבהן בגלל ההסכם החדש יהיה לכולם מקום בתקרה (אפשר לחבר את זה ל- 1, אי הודאות בתהליך ארוך).

רביד אראל
רביד אראל
8 years ago
Reply to  א.ב

איך שש שנים? הינקי הגיע ב2013

נתי
נתי
8 years ago

אני לא מכיר את פועלו של האיש,אבל מהיכרות עם המבנה של הליגה,הדרך שלו היא עם הסיכויים הכי גבוהים לקחת אליפות בסופו של דבר.
השאלה הגדולה היא אם מרבית האוהדים מוכנים לראות את הקבוצה שלהם נמושה למשך כמה שנים על מנת שהסיכוי לאליפות יגדל,או שהם מעדיפים להילחם כל שנה ולקוות לטוב.

דובי
דובי
8 years ago
Reply to  נתי

מהיכרותך, תוכל לסבר את אוזנינו בדוגמאות לקבוצות שלקחו אליפות בדרך הזאת?

אחד העם
אחד העם
8 years ago
Reply to  דובי

זו גם התכנית של פיל ג'קסון, לא? 🙂

דובי
דובי
8 years ago
Reply to  אחד העם

פאק יו.

נתי
נתי
8 years ago
Reply to  דובי

תקן אותי אם אני אני טועה אבל הוא הראשון שמנסה את השיטה הזו,כך ששינו לא יכולים להביא הוכחות לפה או לשם.
זאת סטטיסטיקה פשוטה-ברגע שהליגה מתגמלת את החלשים,כדאי לדשדש כמה שנים טובות,לאסוף צידה ולצאת לדרך כמו שצריך,ברור שהרבה דברים יכולים להתפקשש בדרך והסיכויים לקחת אליפות גם אן לא התפקשש כלום הם פחות מ50 אבל עדיין הסיכוי גבוה יותר מלנסות להגיע רחוק כל שנה.קח את הניקס שלך למשל-מה עשיתם בשנים האחרונות?עכשיו עם יד על הלב, אם מציעים טרייד של כל השחקנים והבחירות דראפט של הניקס תמורת כולם בפילדלפיה-לא היית לוקח?

דובי
דובי
8 years ago
Reply to  נתי

מצטער, שכשכתבת שמהיכרותך עם מבנה הליגה זו הדרך עם הסיכויים הטובים ביותר לקחת אליפות חשבתי שעלו לך בראש דוגמאות מהעבר.

אז לטענתך הינקי הוא גאון יוצא דופן שפיתח שיטה שטרם נוסתה, וסיכויי ההצלחה שלה גבוהים מאלה של כל שיטה אחרת שבה עשו ועושים שימוש ג'י אמים אחרים בעבר ובהווה?

דובי
דובי
8 years ago
Reply to  דובי

אני כמובן שואל מתוך עניין בלבד, ולא חלילה מזלזל או מפקפק בצדקת דבריך

נתי
נתי
8 years ago
Reply to  נתי

ואגב דובי גם אם הפרוייקט יכשל בסופו של דבר זה לא סותר את מה שאמרתי.בהערכה גסה-אם קבוצה שמדשדשת בתחתית ומנסה לנצח,הסיכוי שתיקח אליפות ב7 השנים הקרובות(בהנחה שהמזל שלה הוא ממוצע והיא לא נהנית מעודף מזל או סובלת מחוסר מזל,וגם בהנחה שהיא מתקדמת בכוחות עצמה ולא חותם אצלה איזה דוראנט פתאום)הוא פחות או יותר 4% בעוד שאם היא מפסידה בכוונה הסיכוי עולה לבערך 16%
עכשיו השאלה אם האוהדים מוכנים לראות את קבוצתם מדשדשת בשביל שיפור כזה באחוזים,אני הייתי מוכן כי אני לא מסתפק בגמר מערב למשל אבל אוהדים אחרים יעדיפו לראות את קבוצתם מנסה למרות הסיכויים הפחותים כי כואב להם לראות אותה באשפתות

נתי
נתי
8 years ago
Reply to  נתי

כשכתבתי מהיכרותי עם המבנה הכוונה לחלוקת האחוזים בדראפט,פלוס צפייה בקבוצות חלשות דוגמת שרלוט,אורלנדו מתחזקות טיפה,ואז בעקבות התחזקותם הם מקבלים בחירות פחות טובות וחוזרים לדשדש.
הינקי לא גאון הוא בחור חכם שמצא פירצה בחוק שמעלה לו את הסיכויים לזכות,אבל השיטה דורשת שיתוף פעולה של האוהדים והבעלים ומוכנות להיות חסרי רוח לחימה וקורטוב או בעצם חופן של מזל(אבל קצת פחות מהחופן של קבוצות אחרות 🙂 )

נתי
נתי
8 years ago
Reply to  נתי

וזכותך המלאה לפקפק בדבריי,אבל כל אחד שלמד קצת סטטיסטיקה ותסביר לו איך הליגה עובדת יסכים איתי לדעתי.

דובי
דובי
8 years ago
Reply to  נתי

יש את המאמר המקסים ההוא של פופר שטוען שהסוציולוגיה היא לא מדע. נורא מתחבר לי לכאן.
אתה בעצם אומר שלא בטוח שאתה צודק, אבל גם אם אתה לא צודק זה לא מוכיח שאתה טועה.
נחמד בעצם.

נתי
נתי
8 years ago
Reply to  נתי

דובי זה עובד גם לכיוון ההפוך-גם אם פילדלפיה יקחו אליפות תוך 5 שנים זה לא מוכיח חד משמעית שצדקתי..יש יותר מדי נעלמים ופחות מדי קבוצות שדוגלות בשיטה הזו מכדי שאפשר יהיה להוכיח חד משמעית לכיוון מסוים..מה שנקרא מדגם מייצג..אבל עדיין ההסתברות היא לטובת השיטה..הייתי מפרט יותר לעומק אבל אתה מזלזל לא רק מפקפק אז ברשותך אפרוש מהדיון

דובי
דובי
8 years ago
Reply to  נתי

בחיי שאני לא מזלזל.
וגם לא ממש היה כאן דיון

אוהד ס"א
אוהד ס"א
8 years ago

אולי אתה צודק, אבל:
א. אין לה את אמביד (אלא אם סופרים את המכון ע"ש גרג אודן ובטי פורד)

ב. אני לא בטוח שיש לה את אוקפור. הוא מקרה ראש שלא בטוח שפתיר. אולי אפשר לקבל עליו תמורה כל עוד הוא לא בבית הסוהר/ בחדר המתים

ג. מבחירות דראפט לא בטוח שאפשר לעשות משהו. קחו את הקינגס כדוגמא איך אפשר במשך 10 שנים לקבל בחירות דראפט מעולות ולחרבן אותן אחת אחת.

ד. מה שהכי חשוב זה DNA של קבוצה: כשיש לקבוצה DNA מנצח זה בכלל לא חשוב מי נמצא על המגרש. אני מכיר קבוצה בלי סנטר, רכז וקלע שעשתה השנה 65 נצחונות. קבוצה שרגילה להפסיד תמשיך להפסיד בלי קשר איזה כלים יהיו לה על המגרש, ע"ע מיני.
לכן היה כל כך חשוב להעיף את הינקי

א.ב
א.ב
8 years ago
Reply to  אוהד ס"א

DNA זה גורם הכרחי אבל לא מספיק.
כדי ליצור קונטנדרית צריך 3 דברים לדעתי (לאו דווקא בסדר הזה, יכול להיות ש-1+2 ראויים לאיחוד):
1. אותו מושג חמקמק של DNA מנצח.
2. צוות אימון ושיטה.
3. כישרון.

צוות אימון זה עניין מקצועי, בדרך כלל קבוצה תוכל להחתים צוות טוב גם אם היא לא שוק גדול.
הבעיה היא להביא כישרון, כאן יש כמה שיטות: להיות ניו יורק/שיקגו/ל.א, להיות סופר מקצועי בדראפט (עם או בלי טנקינג), מזל.
השיטה של הינקי מטפלת בנושא 3 -הכישרון אבל דופקת לדעתי את 1 ו-2. הוא חורג גם מתבנית אוקלהומה של להבנות דרך הדראפט וקרוב יותר לשיטת יוסטון של העמסת נכסים רק בלי להפוך אותם לכלום בסוף.

עם כל הכבוד ל-DNA המנצח של הספרס ולצוות ולשיטה, הם היו צריכים קצת מזל (פציעה של רובינסון בדיוק בעונה לפני הדראפט של דאנקן) והרבה מקצועיות בדראפט (למצוא זהב בבחירות מאוחרות) כדי שיהיה להם כישרון.
נכון שהם מנצחים משחקים בעונה הרגילה גם בלי הכוכבים אבל יש להם שיטה ועומק רציני מאד מבחינת כישרון.

דרך אגב, איינג' עובד בשיטה דומה להינקי לדעתי, עוסק בעיקר בצבירת נכסים, אבל הוא יודע גם לבחור צוות וגם לשמר DNA, פעם אחת עם הטריידים של גארנט ואלן למועדון שהיה מפסיד אבל היה לו כוכב עם אופי (פירס) וחולצות של בוסטון, פעם שניה כשהוא הבין
שהוא צריך להתחיל לנצח גם אם אין לו עדיין כישרון לקונטנדריות.

avri
avri
8 years ago

הרעיון של הינקי ממש לא היה כל כך נורא וגם ממש לא מקורי – הוא בנה על טנקינג של שנתיים שלוש שבסיומו, לפחות כך הוא קיווה, יהיו לו סופר סטאר או שניים + כמה משלימים, כולם על חוזי רוקי ועם הרבה מקום בתקרה, שעליהם יהיה אפשר לבנות קבוצה לעתיד. רק להזכיר, זה בדיוק מה שפרסטי עשה בסיאטל/אוקלהומה, שכולכם שוכחים זרקו בזמנו שני אולסטארים בשביל די כלום (רי אלן ורשארד לואיס), וכתוצאה מכך דישדשו כמה עונות במאזן מאוד נמוך.
את הבעיה של הינקי אפשר להגדיר כמין שילוב של חוסר מזל (אימביד, ובחירות נמוכות יחסית ל"הישגים") ויכולות דראפטינג ממוצעות.
הרי אם הוא היה עם קצת יותר מזל היו לו היום את וויגינס וטאונס במקום אוקאפור ואימביד, והכל היה פתאום נראה הגיוני.
כתוצאה מהנאחס שלו ה"תהליך" התחרבש לו ונמרח הרבה יותר מידי זמן. גם לי יש הרגשה שליורש שלו יהיו חיים הרבה יותר קלים ממה שהיה להינקי.

א.ב
א.ב
8 years ago
Reply to  avri

לא מסכים שזה כמו אוקלהומה.
באוקלהומה נראה שהייתה תוכנית, לבחור שחקנים שיתאימו אחד לשני ולשיטה, בפילדלפיה זה נראה כמו צבירת נכסים כדי להפוך אותם למשהו, יותר דומה ליוסטון.

Ish
Ish
8 years ago
Reply to  avri

הוא היה עם וויגינס וטאונס אולי אבל בלי שום דבר מסביב שיהפוך אותם לקבוצה שיום אחד תדע לנצח משחקים.

LJ
LJ
8 years ago

מנחם, לקחת קבוצה כושלת ולעשות אותה ממש כושלת זאת לא גאונות. זאת בחירה בדרך "הקלה".
אחר כך להחליף את הקבוצה כל פעם כדי להיות יותר גרועים זה כבר ממש גובל בטמטום.

מוש השור
מוש השור
8 years ago

הינקי הוא אולי גאון אבל במקרה הזה הוא לא הראה שום גאונות.. הקבוצה נראתה נורא לאורך שנים והייתה ממשיכה להיראות נורא לעוד שנים רבות , כשכל יהבה מונח על: סנטר פצוע כרוני שלא שיחק אפילו שניה אחת בליגה, סנטר הגנתי נפלא בלי יכולת התקפה מינימלית, סנטר התקפי מעולה עם הגנה של קונוס ומנטליות של עבריין בפוטנציה וסנטר אירופאי שנראה סביר בליגה הטורקית שהיא אינדיקציה להצלחה בנ. ב. א בערך כמו הליגה הסינית. אני לא חושב שזה מצריך גאונות..

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago

להינקי גם היה מזל רע עם הפציעה של אמביד

Ljos
Ljos
8 years ago
Reply to  מנחם לס

גם לי היה מזל רע עם הטוסטר השבור שמצאתי בדירה הקודמת. הוא קיצר לי את החשמל.

נורטון
נורטון
8 years ago

לס, אמביד נבחר שלישי אחרי פציעה. אחרת היה נבחר ראשון

רביד אראל
רביד אראל
8 years ago

אני מסכים עם מנחם הפעם, הינקי עשה עבודה מצוינת לפי דעתי.
מה שדפק אותו היה חוסר מזל כמו שהוא אף פעם לא סיים עם בחירה ראשונה בדראפט, הוא יכול היה לסיים עם שתי בחירות ראשונות במשך שנתיים ובמקום אוקאפור ואמביד להשיג שחקנים מתאימים יותר.
לפי דעתי הטעות היחידה שלו הייתה שהוא לא נתן לשחקנים שהוא בחר להתפתח מספיק זמן וחוץ מנואל אף בחירת דראפט לא הייתה מצוינת (ותודה לניו אורלינס) ולכן התקרה שלהם הייתה נמוכה.
אבל צריך לזכור שהינקי היה רק שנתיים ולכן לא היה מספיק זמן כדי לשפוט את העבודה שלו.
אני חושב שאם פילדלפיה בוחרת השנה טוב בדראפט ומעיפה את אמביד/ אוקאפור בתמורה לשוטינג גארד או סמול פורוורד (אני מעריך שהם יבחרו סמול או שוטינג בדראפט אז מה שהם לא יבחרו) איכותי הם יכולים להיות שנה הבאה בפלייאוף.

שמחי .
שמחי .
8 years ago

כל כך הרבה תגובות …

IDO
IDO
8 years ago

לא כל כך גאון ולא נעליים.

בטור שרפי ואנוכי כתבנו את כל התהליך של הפשתת הנכס מכל השומן שלו והפעלתו באיזון תקציבי על תקציב מינימום שבמינימום.

האקוויטי של פילי לא מושפע בגלל הביצועים במגרש אלא בגלל הביצועים המדהימים של ליגת ה NBA

הינקי ייזכר בתור הערת שוליים בהיסטוריה, ובדיחה פנימית שמנהלי קרן אפולו יהנו לספר:
"אנחנו ?? זה הינקי האידיוט הזה עם הנוסחאות אשם! ואח"כ הכריחו אותנו לתת את הניהול לזקן הזה.. גם הוא לא עזר במאום… "

JB
JB
8 years ago

A few things to add:

Even if Embiid is healthy, Ben Simmons, Saric and the basis they have at the moment I can't see Philly moving up much the next 2-3 years. They will need to trade one of their bigs of course, so another massive tweak to a lousy roster.

Thinking to the future it's a random mass of players who have never played a minute together. Rookies.. this stuff takes time. Of course it doesn't help when your GM sends off one of your only legit players for very little (MCW) and keep moving players around. A team needs time to grow together. And yes, Payton was drafted a year later. And I think at this point few ppl would take MCW over him. But that's a less relevant footnote

What pisses me off is that he couldv'e done so much more in these 3 years, and keep losing while building SOMETHING, i.e. a core of young players who learn to play together, get proper coaching, while learning from a couple of veterans who'd support the cause. And a team that believes in them and counts on them for the future.

A big claim against Hinkie is his relations with agents, also hugely important. Ppl don't wanna come to Philly, and you can see why…

And I agree with those who questioned Noel andOkaffor (who knows about Embiid..)

Also, if Philly is looking for contender material, neither looks like much more than a nice sub, 6-7th man. Noel hit a wall this year and can't do much on offence. Okaffor is one of the worst defenders and rebounders for his position. And sadly the two don't play too well together. And no he can't play 4 the way the league is moving he'll be slaughtered.

Goodbye Process. At least it'll be interesting to see how they try to turn this franchise around…